Regulamin
Regulamin sklepu internetowego
§1
Postanowienia ogólne
1.
Aktualną i obowiązującą wersję Regulaminu można zawsze znaleźć
na naszej stronie pod adresem https://stefmar.pl.
2. Regulamin
wchodzi w życie z dniem 25.11.2022
rok i stanowi dokument określający zasady sprzedaży w sklepie
internetowym pod adresem https://stefmar.pl.
3. Dane osobowe
przekazywane przez Kupującego,
są przetwarzane przez sklep https://stefmar.pl wyłącznie w celu
realizacji umowy, tj. w celach wysyłki towaru oraz wystawienia
stosownego dowodu zakupu. Podanie danych osobowych ma charakter
dobrowolny, aczkolwiek niezbędny do realizacji zawartej umowy
sprzedaży. Kupujący
ma
prawo wglądu do swoich danych, żądania ich korekty lub
uzupełnienia oraz ich usunięcia.
§2
Definicje
1.
Klient–
pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do
czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie
posiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność do
czynności prawnych, dokonująca u Sprzedawcy
zakupu
związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową.
2. Kodeks
dobrych praktyk–
zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i
zawodowych, o których mowa w art. 2 pkt.5 Ustawy o przeciwdziałaniu
nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku z
późniejszymi zmianami.
3. Konsument–
pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do
czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego
zakupu
niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową.
4. Kupujący–
zarówno Konsument, jak i Klient.
§3
Właściciel sklepu internetowego
1.Właścicielem
sklepu internetowego znajdującego się pod adresem
https://stefmar.pl jest Spółka
z ograniczoną odpowiedzialnością, dane:
STEFMAR
Sp. z o.o.
ul. Starowiejska 4D
34-730 Mszana Dolna
NIP:
7372235766
REGON 523441653
KRS: 0000997651
zwanadalej Sprzedającym.
2.Sklep
prowadzi sprzedaż towarów na odległość za pośrednictwem strony
internetowej https://stefmar.pl.
3. Sprzedający
stosuje
się do Kodeksu
dobrych praktyk.
4.
Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie, zabezpieczenie wszelkich
istotnych postanowień umowy w celu uzyskania dostępu do tych
informacji w przyszłości następuje w postaci:
Potwierdzenia zamówienia poprzez wysłanie na wskazany adres e-mail: zamówienia, faktury pro forma, informacji o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu w wersji PDF, wzoru formularza odstąpienia od umowy w wersji PDF, linków do samodzielnego pobrania regulaminu i wzorca odstąpienia od umowy;
Dołączenia do zrealizowanego zamówienia, wysłanego do wskazanego miejsca wydania rzeczy wydrukowanych: dowodu zakupu, informacji o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu, wzoru formularza odstąpienia od umowy.
5.Sprzedający
nie
pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem
środków porozumiewania na odległość, a Kupujący
poniesie
jej koszty w wysokości wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą
trzecią świadczącą na jego rzecz określoną usługę
umożliwiającą porozumiewanie na odległość.
6. Minimalne
wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony
Internetowej Sklepu to przeglądarka internetowa w wersji co najmniej
Internet Explorer 11 lub Chrome 39 lub Firefox 34 lub Opera 26 lub
Safari 5 lub nowszych, z włączoną obsługą języka Javascript,
akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o
przepustowości co najmniej 256 kbit/s. Strona Internetowa Sklepu
jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768
pikseli. Używanie oprogramowania firm trzecich mających wpływ na
funkcjonowanie i funkcjonalność przeglądarek: Internet Explorer,
FireFox, Opera, Chrome, Safari może mieć wpływ na poprawne
wyświetlanie sklepu, dlatego w celu uzyskania pełnej
funkcjonalności sklepu https://stefmar.pl, należy je wszystkie
wyłączyć.
§4
Ceny zawarte w sklepie
1.
Wszystkie ceny znajdujące się na stronie sklepu https://stefmar.pl
podane są w polskich złotych i zawierają podatek VAT.
2.Zamieszczone
na stronach Sklepu internetowego treści, w tym opisy towarów i
ceny, stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy. Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do zmiany cen, towarów znajdujących się w
ofercie, wprowadzania i odwoływania cen promocyjnych na stronach
Sklepu bądź wprowadzania do nich zmian.
3.
Ceny towarów podane na stronie https://stefmar.pl nie zawierają
kosztów wysyłki.
§5
Zamówienia i dostawa
1.
Zamówienia przyjmowane są poprzez formularz zamówienia na stronie
https://stefmar.pl, poprzez pocztę elektroniczną e-mail, a także
poprzez kontakt telefoniczny z przedstawicielami działu handlowego
firmy STEFMAR dostępnymi pod numerami podanymi na stronie
internetowej https://stefmar.pl.
2.
Po prawidłowym złożeniu zamówienia przez Klienta, Sprzedawca
wysyła na adres e-mail Klienta informację o złożonym zamówieniu.
Ta informacja nie jest potwierdzeniem przyjęcia oferty Klienta. Jest
ona jedynie informacją, że Sprzedawca zamówienie otrzymał.
Następnie Sprzedawca weryfikuje, czy zamówienie może zostać
przyjęte do realizacji.
3.
Zawarcie umowy z Klientem
następuje
z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego,
o czym informuje on Klienta
w
terminie do 24 godzin od złożenia zamówienia w
formie przesłania powiadomienia o zmienieniu statusu zamówienia na
,,przyjęte do realizacji’’.
4.
W przypadku zawierania umowy przez przedstawiciela Kupującego
niezbędne
jest przedstawienie przez Kupującego
dokumentów
potwierdzających jego umocowanie do działania w imieniu
Kupującego.
5.
W ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia pracownik Sprzedającego
skontaktuje
się z Kupującym
telefonicznie
lub pocztą e-mail, w celu jego potwierdzenia oraz ustalenia dalszych
szczegółów związanych z jego realizacją.
6. W przypadku
braku możliwości potwierdzenia zamówienia, wynikającej z winy
Kupującego
(w
szczególności poprzez podanie przez Kupującego
błędnego
numeru telefonu lub adresu e-mail), złożone zamówienie zostaje
anulowane w ciągu 48 godzin, a ewentualne dane osobowe w nim zawarte
zastaną usunięte z bazy danych.
7. Realizacja zamówienia
Konsumenta,
płatnego za pobraniem następuje niezwłocznie, a zamówienia
płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności
elektronicznych po zaksięgowaniu wpłaty Konsumenta
na
koncie Sprzedającego,
co powinno nastąpić w terminie 30 dni od złożenia zamówienia,
chyba że Konsument
nie
był w stanie spełnić świadczenia z nie swojej winy i poinformował
o tym Sprzedającego.
8.
Realizacja zamówienia Klienta
płatnego
za pobraniem następuje niezwłocznie po zawarciu umowy, a zamówienia
płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności
elektronicznych po zawarciu umowy i zaksięgowaniu wpłaty Klienta
na
koncie Sprzedającego.
9.
Sprzedający
jest
obowiązany do dostarczenia Kupujące
mu rzeczy
wolnej od wad.
10. Do każdego zamówienia jest wystawiana
faktura VAT lub paragon.
11. Czas dostawy przesyłki do
Kupującego
wynosi:
przesyłka kurierska – do 4 dni roboczych;
odbiór osobisty – towar jest gotowy do odbioru pod adresem siedziby Sprzedającego, wskazanym w par. 3 ust, 1 niniejszego regulaminu.
12.
W przypadku braku towaru na magazynie towar zostanie dostarczony do
Kupującego
w
terminie do 45 dni roboczych.
13. W przypadku zamówień z
dostawą poza teren Polski prosimy o kontakt telefoniczny: +48 18 33
10 107, lub mailowy [email protected] w celu ustalenia kosztów
wysyłki.
§6
Zwroty towaru
1.
Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 roku ‘Ustawa o prawach
konsumenta’ (Dz.U. z 2014 r. poz. 827) Konsument
ma
prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny i bez ponoszenia
kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust.
2 i art. 35 Ustawy o prawach konsumenta w terminie 14 dni od momentu
wydania rzeczy.
2. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie
oświadczenia przed jego upływem drogą pisemną lub za
pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail.
3. Oświadczenie o
odstąpieniu od umowy Konsument
może
złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do
Ustawy o prawach konsumenta lub w innej formie zgodnej z Ustawą o
prawach konsumenta.
4. Sprzedający niezwłocznie potwierdzi
Konsumentowi
na
e-mail (podany przy zawieraniu umowy i inny, jeżeli został podany w
złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od
umowy.
5. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana
za niezawartą.
6. Jeżeli Konsument
złożył
oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim przedsiębiorca przyjął
jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
7. Konsument
ma
obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu
lub
przekazać ją osobie upoważnionej przez Sprzedającego
do
odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w
którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca
zaproponował,
że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie
rzeczy przed jego upływem.
8. Konsument
ponosi
tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że Sprzedający
zgodził
się je ponieść.
9. Jeżeli umowę zawarto poza lokalem
przedsiębiorstwa a rzecz dostarczono Konsumentowi
do
miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, Sprzedający
jest
zobowiązany do odebrania rzeczy na swój koszt, gdy ze względu na
charakter rzeczy nie można jej odesłać w zwykły sposób
pocztą.
10. Konsument
ponosi
odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem
korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
11.
Zgodnie z art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od
umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie
przysługuje Konsumentowi
w
odniesieniu do umów:
o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; zawartej w drodze aukcji publicznej;
o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
12.
Sprzedający
ma
obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od
dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta
o
odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi
wszystkie
dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
Jeżeli Konsument
wybrał
sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób
dostarczenia oferowany przez Sprzedającego,
Sprzedający
nie
jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi
poniesionych
przez niego dodatkowych kosztów.
13. Sprzedający
dokonuje
zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty,
jakiego użył Konsument,
chyba że Konsument
wyraźnie
zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla
niego z żadnymi kosztami.
14. Jeżeli Sprzedający
nie
zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta,
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od
Konsumenta
do
chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta
dowodu
jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej.
15. Konsument
nie
ponosi kosztów dostarczania treści cyfrowych, które nie są
zapisane na nośniku materialnym, jeżeli nie wyraził zgody na
spełnienie świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy lub nie został poinformowany o utracie przysługującego mu
prawa odstąpienia od umowy w chwili udzielania takiej zgody lub
przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia zgodnie z art. 15 ust.
1 i art. 21 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta.
§7
Rękojmia
1.
Sprzedający
na
podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza
odpowiedzialność wobec Kupujących
niebędących
konsumentami z tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia).
2.
Sprzedający
ponosi
odpowiedzialność wobec Konsumenta
na
zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za
wady fizyczne lub prawne (rękojmia).
3. Jeżeli kupującym jest
Konsument,
a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od momentu
wydania rzeczy, przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia
niebezpieczeństwa na Konsumenta.
4.
Sprzedający
jest
zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Konsument
wiedział
o wadzie w chwili zawarcia umowy.
5. Sprzedającynie jest odpowiedzialny względem Konsumenta
za
to, że rzecz sprzedana nie ma właściwości wynikających z
publicznych zapewnień, o których mowa w art. 5561 § 2 Kodeksu
cywilnego, jeżeli zapewnień tych nie znał ani, oceniając
rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły one mieć wpływu na
decyzję kupującego o zawarciu umowy sprzedaży, albo gdy ich treść
została sprostowana przed zawarciem umowy sprzedaży.
6.
Sprzedający
jest
odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały
w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta
lub
wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej
chwili.
7. Konsument
jeżeli
rzecz sprzedana ma wadę, może:
złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny,
złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
chyba,
że Sprzedający
niezwłocznie
i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta
wymieni
rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Jeżeli jednak
rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedającego
albo
Sprzedający
nie
uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub
usunięcia wady, nie przysługuje mu prawo do wymiany rzeczy lub
usunięcia wady.
8. Konsument,
może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego
usunięcia
wady żądać:
wymiany rzeczy na wolną od wad,
albo zamiast wymiany
usunięcia wady,
chyba,
że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany
przez Konsumenta
jest
niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze
sposobem proponowanym przez Sprzedającego.
9.
Konsument
nie
może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
10.
Konsument
jeżeli
rzecz sprzedana ma wadę, może również:
żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
żądać usunięcia wady.
11.
Sprzedający
jest
obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć
wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla
Konsumenta.
12.
Sprzedający
może
odmówić zadość uczynienia żądaniu Konsumenta,
jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób
wybrany przez Konsumenta
jest
niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem
doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych
kosztów.
13. W przypadku, jeżeli rzecz wadliwa została
zamontowana, Konsument
może
żądać od Sprzedającego
demontażu
i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub
usunięciu wady, jednak zobowiązany jest ponieść część
związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy sprzedanej
albo może żądać od Sprzedającego
zapłaty
części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości
ceny rzeczy sprzedanej. W razie niewykonania obowiązku przez
Sprzedającego,
Konsument
jest
upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i
niebezpieczeństwo Sprzedającego.
14.
Konsument,
który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na
koszt Sprzedającego
dostarczyć
rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy
takiego miejsca nie określono w umowie – do miejsca, w którym
rzecz została wydana Kupującemu.
15.
Jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania
dostarczenie rzeczy przez Konsumenta
byłoby
nadmiernie utrudnione, Konsument
zobowiązany
jest udostępnić rzecz Sprzedającemu
w
miejscu, w którym rzecz się znajduje. W razie niewykonania
obowiązku przez Sprzedającego
Konsument jest
upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo
Sprzedającego.
16.
Punkt 14 i 15 niniejszego paragrafu stosuje się również do zwrotu
rzeczy w razie odstąpienia od umowy i wymiany rzeczy na wolną od
wad.
17. Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedający,
za wyjątkiem sytuacji opisanej w pkt. 13 niniejszego paragrafu.
18.
Sprzedający
obowiązany
jest przyjąć od Konsumenta
rzecz
wadliwą w razie wymiany rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od
umowy.
19. Sprzedający
w
terminie czternastu dni ustosunkuje się do:
oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny,
oświadczenia o odstąpieniu od umowy,
żądania wymiany rzeczy na wolną od wad,
żądania usunięcia wady.
W
przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za uzasadnione
oświadczenie lub żądanie Konsumenta.
20.
Jeżeli spośród rzeczy sprzedanych tylko niektóre są wadliwe i
dają się odłączyć od rzeczy wolnych od wad, bez szkody dla stron
obu, uprawnienie Konsumenta
do
odstąpienia od umowy ogranicza się do rzeczy wadliwych.
21.
Jeżeli w umowie sprzedaży zastrzeżono, że dostarczenie rzeczy
sprzedanych ma nastąpić częściami, a Sprzedający
mimo
żądania Konsumenta
nie
dostarczył zamiast rzeczy wadliwych takiej samej ilości rzeczy
wolnych od wad, Konsument
może
od umowy odstąpić także co do części rzeczy, które mają być
dostarczone później.
22. Sprzedający
odpowiada
z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed
upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi,
a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem
roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
23.
Roszczenie Konsumenta
o
usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad
przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady
jednak nie wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu
wydania rzeczy Konsumentowi,
a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem
roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
24.
W przypadku, kiedy określony przez Sprzedającego
lub
producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po
upływie dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi,
Sprzedający
odpowiada
z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed
upływem tego terminu.
25. W terminach określonych w pkt. 22-24
niniejszego paragrafu Konsument
może
złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny
z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej, a jeżeli Konsument
żądał
wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do
złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny
rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany
rzeczy lub usunięcia wady.
26. W razie dochodzenia przed sądem
albo sądem polubownym jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin
do wykonania innych uprawnień, przysługujących Konsumentowi
z
tego tytułu, ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia
postępowania. Odpowiednio stosuje się również do postępowania
mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z
tytułu rękojmi, przysługujących Konsumentowi,
zaczyna biec od dnia odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej
przed mediatorem lub bezskutecznego zakończenia mediacji.
27.
Do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady prawne rzeczy
sprzedanej stosuje się pkt 22-23 niniejszego paragrafu, z tym że
bieg terminu rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument
dowiedział
się o istnieniu wady, a jeżeli Konsument
dowiedział
się o istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej –
od dnia, w którym orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało
się prawomocne.
28. Jeżeli z powodu wady fizycznej lub prawnej
rzeczy Konsument
złożył
oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny, może on
żądać naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł
umowę, nie wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była
następstwem okoliczności, za które Sprzedający
nie
ponosi odpowiedzialności, a w szczególności może żądać zwrotu
kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i
ubezpieczenia rzeczy, zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie,
w jakim nie odniósł z nich korzyści, a nie otrzymał ich zwrotu od
osoby trzeciej oraz w przypadku wady prawnej rzeczy także zwrotu
kosztów procesu. Nie uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia
szkody na zasadach ogólnych. Postanowienia niniejszego ustępu
stosuje się odpowiednio w razie dostarczenia rzeczy wolnej od wad
zamiast rzeczy wadliwej albo usunięcia wady przez sprzedawcę.
29.
Upływ żadnego terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania
uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli Sprzedający
wadę
podstępnie zataił.
30. Sprzedający o ile jest zobowiązany do
świadczenia lub świadczenia finansowego na rzecz Konsumenta
wykona
je bez zbędnej zwłoki, nie później niż terminie przewidzianym w
prawie.
§8
Gwarancja
1
Firma STEFMAR Sp. z o.o. ul. Starowiejska 4D, 34-730 Mszana Dolna
udziela Kupującemu
gwarancji
na urządzenia zakupione w sklepie na podstawie gwarancji
producentów.
2. Gwarancja obejmuje urządzenia zakupione u
Sprzedającego.
3.
Sprzedający wydaje Kupującemu
wraz
z rzeczą sprzedaną dokument gwarancyjny oraz sprawdza zgodność
znajdujących się na rzeczy oznaczeń z danymi zawartymi w
dokumencie gwarancyjnym oraz stan plomb i innych umieszczonych na
rzeczy zabezpieczeń w przypadku jeśli zostały one wydane przez
producenta.
4. Podstawą uznania gwarancji jest korzystanie z
urządzeń zgodnie z warunkami techniczno-eksploatacyjnymi opisanymi
w instrukcji obsługi dołączonej do zakupionego urządzenia.
5.
W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek niezgodności danych w
dokumentach lub urządzeniach, naruszenia plomby czy też naniesienia
poprawek przez osoby nieupoważnione gwarancja nie będzie
respektowana.
6. Odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje
tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy.
Gwarancja nie obejmuje w szczególności uszkodzeń mechanicznych,
zanieczyszczeń, zalań, niestabilnego napięcia zasilania, czy też
niewłaściwej instalacji i obsługi niezgodnej z przeznaczeniem.
Gwarancja nie obejmuje również roszczeń z tytułu parametrów
technicznych rzeczy, o ile są one zgodne z podanymi przez
producenta.
7. W razie dokonania napraw lub zmian
konstrukcyjnych przez osoby nieuprawnione gwarancja traci ważność.
8.
Podstawą rozpatrzenia gwarancji jest dostarczenie wraz z urządzeniem
karty gwarancyjnej oraz kopii dokumentu zakupu.
9. Kupujący
wykonujący
uprawnienia wynikające z gwarancji, powinien dostarczyć rzecz na
koszt Sprzedającego
do
miejsca wskazanego w gwarancji lub do miejsca, w którym rzecz
została wydana przy udzieleniu gwarancji, chyba że z okoliczności
wynika, iż wada powinna być usunięta w miejscu, w którym rzecz
znajdowała się w chwili ujawnienia wady.
10. Ujawnione w
okresie gwarancji wady będą usuwane bezpłatnie przez autoryzowany
serwis, wskazany w załączniku do karty gwarancyjnej, w terminie 14
dni od daty doręczenia Sprzedającemu
rzeczy
przez Kupującego.
Sprzedający
jest
obowiązany dostarczyć Kupującemu
rzecz
na swój koszt do miejsca wskazanego w ust. 9 niniejszego
paragrafu.
11. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub
uszkodzenia rzeczy w czasie od wydania jej Sprzedającemu do jej
odebrania przez Kupującego
ponosi
Sprzedający.
12.
Kupującemu
przysługuje
prawo do wymiany urządzenia na nowe, jeżeli w okresie gwarancji
autoryzowany serwis dokona trzech napraw, a urządzenie będzie nadal
wykazywało wady, uniemożliwiające jego używanie zgodnie z
przeznaczeniem.
13. Kupujący
może
wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy,
niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji. Wykonywanie
uprawnień z tytułu gwarancji nie wyłącza, nie ogranicza ani nie
zawiesza uprawnień Kupującego
wynikających
z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej. W razie
wykonywania przez Kupującego
uprawnień
z gwarancji bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi
ulega zawieszeniu z dniem zawiadomienia Sprzedawcy
o
wadzie. Termin ten biegnie dalej od dnia odmowy przez Sprzedającego
wykonania
obowiązków wynikających z gwarancji albo bezskutecznego upływu
czasu na ich wykonanie.
14. Jeżeli w wykonaniu swoich
obowiązków Sprzedający
dostarczył
Kupującemu
zamiast
rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw
rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od
chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy
naprawionej. Jeżeli Sprzedający
wymienił
część rzeczy, regułę zawartą w poprzednim zdaniu stosuje się
odpowiednio do części wymienionej.
15. W innych wypadkach, niż
określone w ust. 14 niniejszego paragrafu termin gwarancji ulega
przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej
gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać.
16.
Sprzedający
nie
ponosi odpowiedzialności za serwis gwarancyjny, jeżeli jego
działanie zostało zakłócone przez czynniki wyższe, takie jak:
klęski żywiołowe, blokady granic, niepokoje społeczne, zakazy
transportowe itp.
17. Gwarancja obowiązuje na terytorium
Rzeczpospolitej Polskiej.
§9
Kaucja i inne gwarancje finansowe
Nie
przewiduje się kaucji, ani też udzielania innych gwarancji
finansowych, które konsument byłby zobowiązany spełnić na
żądanie Sprzedającego.
§10 Postanowienie końcowe
1.
Kwestie sporne, jeśli Konsument
wyrazi
taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego
przed Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej lub procesu
przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji
Handlowej lub na drodze równoważnych i zgodnych z prawem metod
przedsądowego lub pozasądowego rozwiązywania sporów wskazanych
przez Konsumenta.
2.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają
zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy z dnia 18
lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr
144, poz. 1204) oraz Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku ‘Ustawa o
prawach konsumenta’ (Dz.U. z 2014 r. poz. 827).
3. W razie
jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt telefoniczny pod numer:
+48
18 33 10 107, lub mailowy: [email protected].
4. Regulamin
wchodzi w życie z dniem 25.11.2022r.